Hoher Nock (1963 m. n. m.)

Oblast: Sengsen Gebirge
18.8.2006
     mapa : mapa mala.jpg (199008 bytes)    mapa k stažení: mapa mala.jpg (199008 bytes)
mapa Freytag & Berndt č. WK 081
hohnock01.jpg (60577 bytes)
Na nejvyšší kopec Sengsen Gebirge se dostanete po dálnici na Graz. Sjedete na nedávno zbudované odbočce před vesnicí Klaus. Ano to je ta, kde se na přehradě, kolem které se dřív jezdilo, skákal bungee. Dnes už z krásného údolí neuvidíte nic - maximálně tak rouru dálničního tunelu. Vydáte se směrem na Molln, ale odbočíte doprava na Frauenstein, pak na Forstub, Dirngraben a za cedulí Ramsau u informační tabule národního parku se dáte doprava. Na fotce je "Nock" ten vlevo.
prohibited.jpg (20374 bytes)
V místě, kde je na mapě značené parkoviště cesta nekončí, ale je tam závora. Regulérní vojenská závora, strážní budka a rakouský vojáček s čapkou jak ze Švejka. U budky jsme nechali auto. Vojáček konzultoval s generálem vhodnost našeho průchodu vojenským prostorem. Asi nechtěli riskovat mezinárodní konflikt se státem, který je mimo jiné také členem EU a NATO a pustili nás. Stráž zavolala šoféra s džípem a tím vojenským prostorem nás prostě převezli. Na fotce strážní budka, v pozadí plechová budka s maskovaným dělem.
Na trošku rozmazané fotce (foceno z jedoucího auta přes zablácené plexisklo) můžete vidět stavbu nových palebných postavení pro zkušební střelnici. V pozadí jsou vidět již hotové betonové bunkry. Ty plechové krabice vpravo s čouhajícími kanóny asi kadibudky nebudou....
Asi po dvou kilometrech, co nás vezli tím vojenským prostorem byla zase strážní budka. Stál tam fakt "Univerzální voják" jak od Schvarzenegra, jen ten mobil u ucha k němu nějak neseděl.
hohnock05.jpg (99539 bytes)
Když nás vojáci propustili, pelášili jsme vzhůru lesem po cestě [466]. Počasí nám moc nepřálo a chmurnou atmosféru dopoledne ještě dokreslily strašidelné trosky jednoho mrtvého velikána. Vypadalo to jako rozkládající se tělo sedmihlavé saně, která kdysi střežila vstup na pastviny
hohnock06.jpg (104799 bytes)
Chata Feichtau hütte (na snímku) i Polzhütte leží vedle sebe, obě cca 1360 m n.m.. U té první jsme prospali dopolední přeháňku a v té druhé si na zpáteční cestě dali "radler-most" neidentifikovatelného původu s nepředvídatelnými následky. Chaty jsou menší, méně navštěvované, takže i sortiment pití a jídla je spíš skromnější.
hohnock07.jpg (60197 bytes)
Na téhle fotce je krásně vidět cesta na vrchol Nocku, ta se pak stáčí doleva nahoru. Vlastní vrchol bohužel vidět není.
hohnock08.jpg (76814 bytes)
Kousek od obou chat jsou dvě malá jezírka Fichtauer Seen
hohnock10.jpg (89382 bytes)
Cesta od chat nahoru [468] není nijak zábavná, spíš sutě, ale nahoře se dostanete do zahrádky, kvůli které je tato oblast chráněným národním parkem.
hohnock12.jpg (164412 bytes)
Tyhle skvosty jsou z poloviny srpna. Další z herbáře můžete vidět TADY.
hohnock14.jpg (118666 bytes)
I když je na vrcholu plácek jak fotbalové hřiště, tak dolů by to bylo "hodně z kopce".
hohnock16.jpg (60125 bytes)
Na vrcholu nás čekal "správce".... nebo "hrobník"? V každém případě mu chutnalo.
hohnock23.jpg (36662 bytes)
Fotku z vrcholu Hoher Nock (1963 m n.m.) hyzdí neodbytný turista, který se chtěl za každou cenu fotit. Vypadal, že byste mu dali korunu, ale hnout se nechtěl....
ještě něco málo ze zamračeného vrcholu
hohnock24.jpg (66058 bytes) hohnock25.jpg (69650 bytes)