Tyto stránky si nedělají ambice konkurovat profesionálním průvodcům. Jedná se o soukromé fotoalbum s popisem tras a zajímavostí. Mým cílem je přitáhnout známé i neznámé k tak nádhernému koníčku, jakým je vysokohorská turistika.
"Vysokohorská" je myslím silné slovo. Chodím jen tam, kde cítím, že mi síly stačí, z velké většiny po značených turistických cestách. Převážně jen se základním vybavením, tj. boty a něco přiměřeného na sebe.
Budu rád, když Vám tyto stránky poslouží alespoň jako tip na pěkný výlet.

Nebo mi napište :  dusan.muller@kopce.cz.

Aktuálně:

7. 6. 2015 - téměř po dvou letech se dostávám k tomu abych dopsal nějaké ty "kopce". Dva roky pauzy byly krásné, úžasné, nezapomenutelné.....Díky za ně. ....Ale k věci: Z náročného výstupu na Schönberg se stal pohodový Rinnerkogel a koupání u křišťálových jezer Wildensee a Offensee.

20.7.2013 - před čtrnácti dny jsem vyrazil po dlouhé zimě a jaru poprvé letos na kopečky. Nenápadný kopec Buchstein (2224) vlevo po směru toku řeky Enns. Převýšení 1654 m za den tam i zpátky. Nocleh v autě, ráno vstávačka na pátou a v jedenáct na vrcholu. Pár kešek za den a dokonce jsem konečně umístnil svou "Kopce 50" - geominci, co jsem dostal od "nějakých" dětí. Díkeš.

kopce50.jpg (20087 bytes)

27.10..2012 - návrat o tři týdny zpět, kdy jsem podruhé vyzkoušel přibližovátko na Wurzeralm. Odtud na Warscheneck (2388). Uvnitř najdete i zmínku o Geocachingu a nádherném nálezu na samém vrcholu Warschenecku. A abych nezapomněl,......díky za CWG WWW KOPCE CZ.......oni ví kdo....

kopce.jpg (163318 bytes)

14.8.2012 - Sliboval jsem Vám fotky z Norska, místo toho tady máme něco jižního. V červenci jsem byl pár dnů ve Slovinsku a tak kromě koupání v jezerech došlo i na feratový výstup na Triglav. Jedná se o náročnější kousek, kde je potřeba výbava pro pohyb po zajištěných trasách. Divné je to, že když jste dole pod kopcem, je jasno, vylezete nahoru a vidíte zhola pusta šedý mrak a pak slezete dolů a je zas jasno jasňoučko.....

8.7.2012 - Venku hic, pařák, bouřka, hic.....bouřka a pak zase bouřka, tak jsem jednu využil a přidal letošní první horečku. Gross Woising, nevysoký, ale ochomýtal jsem se kolem něj už dvakrát, tak to má chudák za sebou. Tentokrát byla nezapomenutelná i noc na chatě A.Appel Haus.... Z mnohem prozaičtějších důvodů než by se ctěný čtenář domníval. Přidal jsem i žabí orgie do ZOO koutku. Kuňky byly ve Wildensee poněkud divoké.

30.10.2011 - Na četná "dvě" přání jsem se všemi poctami z kopců vypoklonkoval Alžbětínskou serenádu. Jedno "voko" nezůstalo suchý..... Tak jsem tady nechal vrčet něco na uklidněnou. Dobré je, že se to dá vypnout.

9.10.2011 - Podzim v plném proudu. Pár známých si užívá Thunder rain in Norway, horečky v Alpách úpí pod prvními přívaly sněhu a já jsem konečně zpracoval svůj pátý Traunstein. Pracovní název Foxtraun 2011.

17.září 2011 Vám přidávám již třetí pohled na Grosser Priel. Za krásného počasí jsme se byli podívat za Oldou, a druhý den "normálkou" vystoupili na Priel. Typický červený kříž byl toho dne nějaký červenější. A slibem neurazíš.......možná ještě v září přidám pár fotek z letošního Traunsteinu. A jestli budu v rozmaru velikém, tak sem pustím pár fotek z Norska. Zatím jen ochutnávka....takový malý "foršpán".

06.JPG (122973 bytes) 04.JPG (133423 bytes) 01.JPG (107861 bytes) 03.JPG (145044 bytes) 02.JPG (110117 bytes)

2.ledna 2011 - Plním sliby a přidávám jeden restík ze září 2010. Ráno jsme si zavolali, že bude v kopcích hezky, před polednem vyrazili z Čech, večer testovali kvasnice a .......druhý den bylo skutečně krásně. Koukněte na pár fotek z Gross Pyhrgas a jedné nenápadné soutěsky.

A ještě jednou 01.01.2011 - přidal jsem poslední chybějící stránku z říjnového výšlapu / výlezu na nádherný Kaiserschild klettersteig. Na této stránce se dozvíte též co vlastně vidíte na této fotografii:

Nový rok 2011. Ano, jak na Nový rok, tak po celý rok...... A proto jsem se vrhnul na resty z loňska. Chyběla stránka z pokusu o výstup na Ankogel. Sice je bez mapy, ale je tady. A přeji všem v novém roce splnění Vašich přání a hodně zdraví, to i proti Vaší vlastní vůli.....

19.6.2010 - konečně jsem se dostal k tomu, dát sem první kopcování  v roce 2010. Zima byla příjemná, jaro mírně mokré a chladné a tak první tropické dny na začátku června nás vytáhly do Gosaukamm. Plánovaná procházka po vrstevnici od Gablonzer Hütte k Hofpürgl Hütte se malinko "zvrtla" k výstupu na Donnerkogel a totální změně plánu....

29.9.2009 - víkend před Svatým Václavem jsem strávil v "kuloárech" německého Hochkalteru.Trochu "vzdušná" procházka, ale nádherné počasí a výhledy. Před týdnem jsme m.j. kopcovali Peugeotem od Sixtu po vrcholech a památkách Kréty. Pravda, výškově to bylo převážně kolem nuly, takže to sem moc nepatří, ale pár fotek ze Santoriny sem asi přidám. Byla by to škoda nepodělit se. Zatím tedy ochutnávka:

P9161479 (Medium).JPG (58269 bytes) P9161503 (Medium).JPG (81103 bytes) P9161508 (Medium).JPG (80858 bytes) P9161527 (Medium).JPG (46692 bytes) P9161528 (Medium).JPG (83016 bytes)

30.8.2009 - je to týden, co jsme se vrátili z ledovcové tůry z okolí Gross Glockneru. Už moc neplatí, že chodím "jen tak" bez výbavy. Na  Johannisberg si určitě vezměte cerepetičky pro pohyb na ledovci. Je to krásné, zdravé a ......bezpečné. Mraky lidí z Johanisbergu uvidíte TADY.

20.6.2009 - dlouho jsem tu nebyl. První letošní "puzení" jsem ukojil hned na dvou dámách - Steirische kalk Spitze a Lungauer Kalk Spitze. Krásné počasí, krásné výhledy, krásné všechno. Škoda, že jsme již podruhé museli tento víkend odložit plánovaný mega výstup na Hochschwab. No nic....příště na něm bude ještě víc kytek než v červnu......

8.11.2008 - před 14-ti dny jsme "proručkovali" Postalmklamm klettersteig. Pokud chcete "provětrat" sedák, úvazy a "skočit" si přes 2 metry "ze skály na skálu"....tedy doporučuji.

26.července 2008 - Přečetl jsem si, že workoholismus se má kompenzovat volnými víkendy, koníčky, sportem, kulturou.....I proto tady dnes máte "zapomenutý" výstup na Hochmölbing. Nožičky mi to asi nezapomenou.... Tenhle motiv miluju:

hochmolbing31.jpg (155439 bytes)

13.července 2008 - Dnes má svátek Markéta. Tak těm co znám i těm ostatním, co zabloudily na kopce, přeju svátek veselej i život takovej. Na kopce dnes ve své čtvrté repríze "připlul" Traunstein. A partička tam na vrcholu byla "excelentní".

Květen 2008 - V "Dubenci" jsem si zajel do Rakouska s menší skupinkou rodičů a přátel dětí. Tentokrát ne do hor, ale kamsi k Grazu, do komářích nížin, abych tam našel uklidnění, teplou vodu, bublinky, meditaci, saunu na milionšedesátosm způsobů. Pár inspirativních záběrů z blu-blu-blu-Bad Blumau je ke stažení TADY.

badblumau06.jpg (71032 bytes)

9.3.2008 - Zdravím v roce 2008. Vím, že jsem se dlouho neozval, ale to už je život. Malinko se "kopcovalo" i v zimě, ale už se těším na kytičky...

wagr07.jpg (105524 bytes)

29.9.2007 - Tak ne půl roku, ale rok. Teprve dnes jsem dotvořil korsickou epopej 2007. Je to rozsáhlý materiál, tak trošku jiný, než ostatní kopce. Letos už na jiné hory zřejmě nepojedu..... kamarádi prominou. A Fotky z Korsiky přibyly i v herbáři a v ZOO, tak pokud by měl někdo z "kytičkářů" chuť mi ty kvítky identifikovat jako minule, tak budu rád, napište.... Díky a mějte krásný podzim.

21.7.2007 - Skoro půl roku sem nic nepřibylo a na svou omluvu nemám nic lepšího než vysvětlení, že jsem v kopcích nebyl. Doufám, že se dnes nebudou zlobit ti, co hledají na mých stránkách jen kopce, piky a vrcholy. Tentokrát jsem se "ponížil" až na úroveň moře a užil si senzační 2 týdny na Korsice, mezi ještěrkami, pod vodou, nad vodou, mezi šutry přírodními, mezi šutry městskými.....Prostě 2 týdny se skvostnými lidmi, každý den někde jinde, nějak jinak....maximálně luxusní zážitky, které asi nezprostředkuji fotografiemi......to se musí vidět a prožít. A došlo i na ta "vyvrcholení" - již druhý zápis na Monte Cintu (2706 m n. m.)

korsika2.jpg (101280 bytes)    korsika1.jpg (103490 bytes)

Tento zápis je  z ( plus minus 0 m n. m.)

6.10.2006 - Našel jsem čas i na tyhle stránky. Tátovi ještě jednou všechno nejlepší k narozkám. A co je tu dnes nového? Skoro nic. Starý známý "Adámek", malinkej "Dachsteinek", Gosauskej "ledovčíček".... prostě Dachstein z druhé strany... Dachstein 2.

4.10.2006 - Malinko jsem "kopce" zanedbával. Tedy tvorbu stránek víc, než vlastní "kopcování". Přednost však měla aktualizace stránek na "okýnka", která (ta okýnka) mě vlastně živí. www.protonokno.cz. Na kopce jsem přidal Krippenstein, pro mě příjemný hlavně doprovodem na tomto pohodlném, vycházkovém výletě, který mi poskytla skupinka mladých cestovatelů. Příště se můžete těšit na "Dachstein II" tentokrát zdolaný poprvé s mačkami výstupem od Adámka a později přibude ještě nostalgický Appel Haus z konce září.....

19.8.2006 - Letos první kopce.....doufám, že od teď už to bude jen lepší. Chtěl jsem někam blízko a pohodlně na vrcholek. Snad se to i podařilo, ale počasí tentokrát na Yahoo.com malinko selhalo. Z polojasna byly přeháňky a z vrcholu bylo vidět pouze chvíli, navíc jen někam směrem k Dunaji. A kam že jsme to jeli? Hoher Nock v Sengsenském pohoří. Zpestřením jinak obyčejné tůry byl převoz džípem přes vojenský prostor a "šlofíček" na zápraží Feichtau hütte, to když to zrovna mraky "přeháněly". Jak by řekl učitel: "Příště lépe".

19.6.2006 - A víte, že kopce.cz mají 5 let? Asi jim dám dárek. Že by novou sněhovou čepici?......

19.6.2006 - vyhlížím počasí, odháním bouřky a zahřívám na dálku vrcholky hor. Nebo spíš žeru práci a myslím si, že si i to volno na kopce "udělá někdo za mě". Ale dostal jsem už druhý mail s popisem kytiček v Herbáři. Díky za oba, aspoň mě donutily (ty maily) sednout a kytičky popsat. Víťa a Jirka se ve svých úsudcích trošku lišili, ale nebylo to zásadní. Nakonec jsem kompletně použil popis jednoho, to aby druhý mohl svou pravdu obhájit. Domnívám se ale, že hlavní zádrhel v nekvalitě popisu byl v nekvalitě fotek. Jo a skláním se nad těmi, kteří jsou schopni si ty kytky zapamatovat, pojmenovat a ještě i latinsky.

P.S. a nechápu jak na fotce Nazogl91a a Nazogl16a je úplně stejná kytka.....ale třeba mi to někdo vysvětlí nebo opraví. ještě jednou díky botanikům

A vyhodil jsem tu nefunkční nástěnku......jejíž nefunkčnost stejně asi nikdo nepostřehl...

16.10.2005 - nedělní poledne, poslouchám kytarové mágy z rádia Beat a pohrávám si.  Novou hračičkou jsou dvě stránky, které jenom shromažďují všechny kytky a zvířata z putování po kopcích.

Herbář nazogl31a.jpg (144252 bytes)                                     hochschwab51.jpg (82074 bytes) ZOO

15.10.2005 - báječná jednodenní dovolená. Zabalil jsem to ve středu a ujel.....ujel všemu a všem. V "Rottenmannkách" jsem už jednou byl, ale podzimní Bösenstein opět nezklamal. Letos to byly asi poslední kopce, ale snad se v zimě tentokrát povedou i lyže. Pokud někdo rád kytičky, které občas na tyhle stránky připíchnu, tak tentokrát toho moc nekvetlo, ale nějaké "otužilky" jsou TADY

10.9.2005 odpoledne - Přátelé, také se mi podařilo propašovat na "kopce.cz" jednu stránku, kde si budete moci snadno ulevit, projevit svůj názor, kritizovat, poslat mě někam, pozvat mě někam, nebo se jen tak zeptat. Nástěnku najdete vždycky vpravo nahoře.

10.9.2005 - podle data to vypadá, že jsem nebyl v kopcích dva měsíce. Absťáku jsem se zbavil při první možné příležitosti, kdy to počasí dovolilo. Minule mě oblast Loferu nalákala, tak jsem se vrátil a k vrcholku Birnhorn přidal ještě nádherné soutěsky a jeskyně.

2.7.2005 - před sebou minimálně 5 dní a nocí volna - svátky hus, opálených mistrů, zvěrotěstů Cyrilů a Metodějů.....Usedám v tom sychravém dopoledni k PC, hladím klávesnici a šeptám piš.....a píšu....

Před 14-ti dny jsem zakoupil pár nových map a tak bylo nutno je vyzkoušet - vytáhnout z nich boží pravdu. Zajel jsem do Loferu na Grosses Ochsenhorn. V "kufrech jsem malinko zakopcoval" - pardon v "kopcích jsem malinko zakufroval", ale výsledek byl stejně povznášející jako obvykle. Nad všemi mými hlavami se vznášeli žlutí a rudí kondoři......

22.5.2005 - první cesta v roce 2005. Jeli jsme jak se říká "na blind" a když už touha po novotách byla veliká, řeklo se: "zahnem doprava....a ještě jednou....a nahoru, tam to někde musí být". Přidal jsem tedy na stránky pár postřehů z neplánovaného kopcoviště Nazogl - domovské hory města Liezen. Fotil jsem i lidičky, kytičky a hadičky... Ještě mám nafocené panorama "kolem dokola" z vrcholu Angerkogel, ale musím ho nejdříve slepit, splácat, shňácat dohromady, aby bylo koukatelné

9.10.2004 -  Vzhledem k mé absenci v práci na začátku týdne jsem chtěl jsem jít tvořit "hodnoty" ale pohodlnost zvítězila. Tak alespoň pokračování konečného seriálu "Kopečkáři". V úterý a středu jsem využil možná posledních letošních nádherných dnů a zdrhnul na Schareck (3122 m n.m.). Je to moje první třítisícovka dosažená vlastní nohou. Kromě vlastní stránky s téměř kýčovitou nádherou Scharecku doporučuji navštívit malý přídavek - mě a ptáka

18.9.2004 - Dnes bylo krásné počasí a já ho trávil u PC bedny. Večer jsem přidal ještě hutnou stránku se třemi vrcholy nad 2600 m n.m. Hochgolling, Hochwildstelle, Greifenberg.

18.9.2004 - Přes prázdniny jsem průvodce trochu zanedbával. Taky musím někdy "kopcovat", abych měl o čem psát. Dnes tedy nově stránka s rodinkou pana Watzmanna. Příště se těšte na fotky z Hochgollingu, Hochwildstelle a doplnění stránky s Loserem, kam jsem se konečně dostal a to hned dvakrát. Jo a zapomněl jsem popřát Ludmilám, tak ať přijmou aspoň malou kytičku.

watz65.jpg (102219 bytes)

26.6.2004 - Přidal jsem trochu nostalgickou stránku o Prielu a Oldovi.

priel200444.JPG (86084 bytes)

25.6.2004 - Po zimě nadrženej jak Tomáš Holý (který byl na skály "jako udělanej") jsem se dostal k tomu, abych zpracoval fotky ze zasněženého výletu do oblasti Loser u Altaussee. Šel jsem sám, brodil se sněhem a když už jsem si neužil vrcholů, tak jsem aspoň viděl "kytkománii"

13.6.2004 - Přes zimu jsem slýchal výtky, že jsem stránky dlouho neaktualizoval. Kritici měli pravdu. Pře zimu totiž nekopcuji. Pravda, trochu jsem pokopcoval na lyžích, pár dní i v Alpách, ale spíš vítězila práce. Kdyby Vás zajímaly ty lyže, tak pár fotek je TADY, kdyby ta práce, tak zas TADY.

24.8.2003 - Dlouho jsem ze zážitků z Korsiky nevydržel žít. Při nejbližší dobré předpovědi "hupky dupky" zpátky do Alp. tentokrát na Raucheck. Je to pohodová hora (lanovka až do 1582 m n.m.), s nádhernými výhledy. Už jsem tam jednou byl, ale fotek bylo pomálu.

13.8.2003 - Dnešní dávka kopečků není z Alp, tak sem asi moc nepatří. Stránka Monte Cinto zahrnuje nejen tuto nejvyšší horu Korsiky, ale i další fotky a tipy na možné výlety na tomto "pirátském" ostrově. Určitě není výčet návštěvyhodných míst úplný, ono se toho za týden dovolené nedá moc stihnout a tak tyto stránku berte jako ochutnávku. Nalistujte nějakou stránku specializovanou na Korsiku a .....  určitě jeďte.

28.7.2003 - Mám po krátké dovolené, proto trochu zpoždění. Přidal jsem pár postřehů z výstupu na zamračený Hochschwab. Hora nevím jak vypadá, protože vrchol byl v mracích, ale putování údolím z Seewiesenu je nádherné. Doporučuji pro milovníky přírody, kytiček a zvěře.

Výstup na Hochschwab jsme věnovali kamarádovi, prvnímu mému průvodci po kopcích a milovníkovi hor Oldovi Ulmanovi, který tragicky zahynul 30.6.2003 tam, kde to měl nejraději - v horách. Už několikrát jsem řekl: "některých lidí je škoda víc" a on mezi ně patří.

hochschwab32.jpg (84383 bytes)

27.6.2003 - Dnes Vám posílám tip na dvoudenní výlet na Gross Priel v kombinaci s výstupem na Spitzmauer.

1.6.2003 - A jsme v novém roce. Celou zimu jsem se neozval a čekal na ten poslední májový den. Den, kdy jsme vyrazili na Hoher Göll. Ano ten kopec o kterém jsem se zmiňoval už při návštěvě Schneibsteinu. Cesta to byla dost náročná a tak doufám, že jsem žádného "účastníka zájezdu" neodradil od dalších vrcholů. Vždyť ráno ten den začalo tak mysticky - zatměním hned po rozednění.....

hohgol08.jpg (56370 bytes)

12.9.2002 - Tak nevím, jestli jsem jsem si splnil jedno ze svých narozeninových přání. Jisté je, že jsem na Dachsteinu byl. Zážitek to byl však rozpačitý. Na tom vykřičeném vrcholu s námi byly fronty lidí, pětiletá plačící holčička, kterou tam dotáhla maminka, nebo podobně starý labradorský retriever se svým ctižádostivým páníčkem. Vrcholu jsme dosáhli s pomocí lanovky, což výkon také snižuje. Kdo "TAM" chce ale být za jediný den, může použít popisovanou trasu. Já jsem sobě i svým známým slíbil zajímavější, ale náročnější výstup z jihu, přenocování na Simony, pak na Adámkovi a zpět. Takže kamarádi - asi až napřesrok.....

Abych nezapomněl, díky za přání k narozkám a taky za dárky. Už tak moc neplatí, že do hor chodím jen v botách a bundě. Na kletru nebo na ledu jsou dobré botky málo. Úvaz jsem už vyzkoušel..... díky.

8 - 13.8.2002 - tyhle dny si asi budou pamatovat všichni. Více než stoletá voda, voda všude. Novou stránku s vrcholem Schneibstein věnuji všem, kteří pomáhali stavět hráze, kterým voda něco vzala. Všem z Protivína, z Písku, z Budějovic, Prahy.... Přeji všem aby vydrželi a následky velké vody rychle zlikvidovali. Pár fotek, které se týkají osobně mě, i když mám mokré jen pohory v předsíni, jsou tady:

4.6.2002, tak jsem byl již potřetí pod Dachsteinem - jen si na něj sáhnout...Dnes přibyla stránka z pohodového dvou denního výletu na Simony Hütte. Pohodový byl i proto, že jsme navštívili jeskyně v Obertraun a do 2100 m jsme vyjeli lanovkou.
18.5.2002, je neděle, slunečné dny jsou za námi a tak byl čas přidat jednu "jarní" lahůdku - Plassen u Hallstattu.
13.4.2002 Záda jsem mírně rozležel a na tyto stránky jsem přidal jednu, která Vám pomůže v orientaci, kde ten který kopec vlastně v tom Rakousku je. Chcete až ke hvězdám ? Klikněte na stránku "Najdi na mapě".
4.2.2002 - A máme po sněhu. Běžek jsem si moc letos neužil, neboť jedna známá plotýnka v mých zádech se zase  "šprajcla" a postavila si hlavu, že takhle se s ní chodit nebude. Tak jsem bral nějaké kapačky s lehce omamným obsahem. Ve špitále mě postavili na nohy, takže teď už chodím sám a doufám, že chodit nepřestanu. Jeden milý postřeh z léčení - nechte si předepsat "měkké techniky", "kapačku" a "kyslík".

Dnes jsem doplnil lehkou podzimní "procházku" po vrcholcích Höllengebirge. Lehkou proto, že cestu nahoru na Feuerkogel jsme absolvovali lanovkou. Vy si ji ale určitě zkusíte "po svých"

Také jsem přidal stránečku se slibovaným trhancem. Poslední tůra roku 2001 se vydařila. Pühringer hütte je pohostinná chata a slunce nám tehdy také přálo.

30.10.2001 - S velkým zpožděním přidávám stránečku s dnes již historickou cestou na Warscheneck. Počítám, že již za týden tu uvidíte fotky z podzimních výletů - Něco z Höllengebirge a "císařský trhanec" z Pühringer hütte
8.9.2001 - Letos už Dachstein zřejmě zdolán nebude, ale několik pěkných výšlapů jsme absolvovali. Dnes tu přibyla stránka s trochu nenápadným Hochtorem v Gesäuseberge. Kvůli počasí jsme zrušili i vícedenní tůru na Ankogel, ale hezky ještě bude....
16.7.2001 - Tak jsem si splnil jedno přáníčko. Přespal jsem na Hochkönigu. Doporučuji všem. Ta zubatá nádhera na fotografii s obláčky na téhle straně je snad dostačující pozvánka na stránku z tohoto výšlapu. Taky jsem dnes doplnil nějaké fotky z Traunsteinu a Mosermandlu, to co nafotili kamarádi.
1.7.2001 - Přidal jsem nějaké povídání a fotky z třídenního putování po Radstädtských Taurách. Bylo nás tam dost, celý autobus.
08.06.2001 - Vážení, kdo jste tady byli před týdnem, tak zjišťujete, že stránka vypadala trochu jinak. Jak přibývá dosažených vrcholů, tak přibývá i fotek a prostoru se nedostává. Proto došlo k malé úpravě. nově je doplněn Gamsfeld a byl aktualizován Traunstein. Počasí na tuto sobotu asi nevyjde, tak kopečky nebudou, ale Radstädtské Taury za 14 dní to jistí.